Reklamace zkažené potraviny
3. Pojmenování (název) životní situace
Reklamace zkažené potraviny
4. Základní informace k životní situaci
Prodávající je povinen spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobků a služeb (dále jen "reklamace") včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit.
Právo reklamovat zboží má každý, kdo zjistil, že koupil zkaženou potravinu (nahnilou, plesnivou či jinak poškozenou).
Pokud máte zájem o posouzení jakosti a zdravotní nezávadnosti výrobku, lze takové posouzení provést pouze jako rozbor na vyžádání za finanční úhradu. Můžete využít jakoukoliv akreditovanou laboratoř , jejichž seznam naleznete na internetových stránkách Českého institutu pro akreditaci, o.p.s.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Reklamovat zakoupený (zkažený nebo poškozený) potravinářský výrobek může v České republice občan starší 18 let nebo zákonný zástupce, který může v této věci jednat za nezletilého spotřebitele.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
O reklamaci rozhoduje prodávající, přičemž kupující má právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího - buď výměnou věci nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo od smlouvy odstoupit (tj. může požadovat vrácení peněz).
Nesouhlasí-li kupující se způsobem vyřízení reklamace, může se domáhat svých práv soudní cestou.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Schovejte si doklad o zakoupení výrobku, který následně předložte při reklamaci prodejci.
Prvně se obraťte na prodejce, pokud u něj neuspějete, žádejte nápravu u příslušného kontrolního orgánu, a to podle výrobku u:
Státní zemědělské a potravinářské inspekce - potraviny rostlinného původu nebo
Státní veterinární správy - potraviny živočišného původu.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Státní zemědělská a potravinářská inspekce, Květná 504/15, 603 00 Brno
Státní veterinární správa, Slezská 100/7, 120 00 Praha 2
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Předložte doklad o zakoupení výrobku.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů.
Pokud se obrátíte na příslušný kontrolní orgán, budete do 30 dnů seznámeni s výsledkem kontroly.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Orgány ochrany veřejného zdraví (hygienické stanice), příp. Český institut pro akreditaci (ČIA), dále pak spotřebitelské organizace či příp. soud.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
V případě soudního sporu s výrobcem nebo obchodníkem musíte podat nezkreslené a pravdivé informace o okolnostech případu.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci nelze řešit elektronicky.
28. Popis byl naposledy aktualizován
20.06.2006
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
Obec
DOTACE
Oprava chodníku v centru obce Dlouhomilov
Úprava vstupu objektu obecního úřadu
Restaurování sochy sv. Jana Nepomuckého
Podpora OK - rest. pomníku 2. světové války.docx
Podpora OK - oprava autobusových zastávek
Dlouhomilov - publicita OLKR.2021_prodejna
Dlouhomilov - publicita OLKR.2021_klubovny
MAS Šumperský venkov_Dlouhomilov
Podporujeme spolkový a komunitní život v obci Dlouhomilov
MAS Šumperský venkov_Dlouhomilov
Pořízení interiérového vybavení obecního klubu pro spolkovou a komunitní činnost v obci Dlouhomilov
Pořízení ochranných prostředků pro zasahující hasiče JSDH Dlouhomilov
Oprava místních komunikací v obci Dlouhomilov
Pořízení vybavení pro kulturní a společenský život v obci Dlouhomilov
Pořízení vybavení pro kulturní a společenský život v obci DlouhomilovMAS.pdf
Projekt,,Obecní klub-rekonstrukce sociálních zázemí a uživatelských prostor,,