Návrh na evidenci evidované právnické osoby
3. Pojmenování (název) životní situace
Návrh na evidenci evidované právnické osoby
4. Základní informace k životní situaci
Návrh na evidenci evidované právnické osoby (dále jen "EPO") podává orgán registrované církve a náboženské společnosti (dále jen "CNS") k tomu určený v základním dokumentu předkládaném Ministerstvu kultury.
Orgán registrované CNS může k evidenci navrhnout:
-
orgán registrované CNS, řeholní a jinou církevní instituci osob hlásících se k CNS založené za účelem vyznávání náboženské víry,
-
účelové zařízení registrované CNS založené CNS pro poskytování charitativních služeb (dále jen "účelové zařízení").
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Návrh může podat pouze registrovaná CNS, a to prostřednictvím svého orgánu určenému k tomu v základním dokumentu.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech požadovaných náležitostí.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podejte písemný návrh u odboru církví Ministerstva kultury.
8. Na které instituci životní situaci řešit
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Obraťte se na odbor církví Ministerstva kultury, Dukelských hrdinů 47, 170 00 Praha 7.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Návrh na evidenci EPO - dle první odrážky bodu "Základní informace k životní situaci" - musí obsahovat:
-
doklad o jejím založení k tomu příslušným orgánem registrované CNS podle jejího základního dokumentu,
-
předmět obecně prospěšné, podnikatelské a jiné výdělečné činnosti a její stanovy, pokud existují,
-
její název; název EPO nemusí obsahovat označení její právní formy,
-
její sídlo na území České republiky,
-
označení jejího statutárního orgánu na území České republiky,
-
osobní údaje členů jejího statutárního orgánu,
-
způsob jednání jejího statutárního orgánu.
Návrh na evidenci EPO - dle druhé odrážky bodu "Základní informace k životní situaci" - musí obsahovat zakládací listinu účelového zařízení, podepsanou členem nebo členy orgánu registrované CNS dle § 10 odst. 3 písm. d) zákona č. 3/2002 Sb., o svobodě náboženského vyznání a postavení církví a náboženských společností a o změně některých zákonů (zákon o církvích a náboženských společnostech), ve znění pozdějších předpisů.
Podpisy musí být úředně ověřeny.
Náležitosti návrhu na evidenci účelového zařízení podrobně stanovuje § 16a zákona o církvích a náboženských společnostech.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Vzor návrhu na evidenci EPO je k dispozici na internetových stránkách Ministerstva kultury.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Návrh na evidenci EPO - dle první odrážky bodu "Základní informace k životní situaci" - podává registrovaná CNS do 10 dnů od založení EPO. Ministerstvo kultury provede evidenci EPO zápisem do rejstříku EPO, a to do 5 pracovních dnů od doručení návrhu. Evidence se provede ke dni založení EPO v registrované CNS. Nepodá-li registrovaná CNS návrh na evidenci EPO do 10 dnů od jejího založení, evidence se provede zápisem ke dni doručení návrhu Ministerstvu kultury.
Evidenci EPO - dle druhé odrážky bodu "Základní informace k životní situaci" - Ministerstvo kultury provede zápisem do rejstříku EPO po předložení návrhu nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy byly splněny všechny náležitosti pro tento zápis.
Neobsahuje-li návrh všechny náležitosti, vyzve Ministerstvo kultury do 10 pracovních dnů ode dne doručení návrhu orgán registrované CNS, oprávněný k jeho podání, aby návrh doplnil nebo odstranil nedostatky, a to ve lhůtě 30 dnů. Zároveň tento orgán upozorní, že nebude-li tato lhůta dodržena, řízení o návrhu se zastaví.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci nelze řešit elektronicky.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
28. Popis byl naposledy aktualizován
18.04.2018
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
Obec
DOTACE
Oprava chodníku v centru obce Dlouhomilov
Úprava vstupu objektu obecního úřadu
Restaurování sochy sv. Jana Nepomuckého
Podpora OK - rest. pomníku 2. světové války.docx
Podpora OK - oprava autobusových zastávek
Dlouhomilov - publicita OLKR.2021_prodejna
Dlouhomilov - publicita OLKR.2021_klubovny
MAS Šumperský venkov_Dlouhomilov
Podporujeme spolkový a komunitní život v obci Dlouhomilov
MAS Šumperský venkov_Dlouhomilov
Pořízení interiérového vybavení obecního klubu pro spolkovou a komunitní činnost v obci Dlouhomilov
Pořízení ochranných prostředků pro zasahující hasiče JSDH Dlouhomilov
Oprava místních komunikací v obci Dlouhomilov
Pořízení vybavení pro kulturní a společenský život v obci Dlouhomilov
Pořízení vybavení pro kulturní a společenský život v obci DlouhomilovMAS.pdf
Projekt,,Obecní klub-rekonstrukce sociálních zázemí a uživatelských prostor,,