Těžba dřeva v lese, ve kterém vlastník lesa hospodaří bez schváleného lesního hospodářského plánu nebo bez protokolem o převzetí převzaté lesní hospodářské osnovy
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Těžba dřeva v lese, ve kterém vlastník lesa hospodaří bez schváleného lesního hospodářského plánu nebo bez protokolem o převzetí převzaté lesní hospodářské osnovy
4. Základní informace k životní situaci
Těžbu dřeva v lese, ve kterém vlastník lesa hospodaří bez schváleného lesního hospodářského plánu nebo bez protokolem o převzetí převzaté lesní hospodářské osnovy, lze provést jen se souhlasem odborného lesního hospodáře. Souhlas nelze odmítnout, není-li těžba v rozporu s ostatními ustanoveními zákona č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Vlastník lesa, jakož i ten, kdo koupil stojící lesní porost, i ten, kdo provádí těžbu dřeva.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Žadatel si musí opatřit souhlas odborného lesního hospodáře s navrhovanou těžbou. Má-li těžba překročit 3 m³ na 1 ha lesa za kalendářní rok, musí vlastník lesa, jakož i ten, kdo koupil stojící lesní porost, i ten, kdo provádí těžbu, předem písemně vyrozumět orgán státní správy lesů a doložit vyjádření příslušného odborného lesního hospodáře.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Písemným vyrozuměním orgánu státní správy lesů (v případě, má-li těžba překročit 3 m³ na 1 ha lesa za kalendářní rok).
8. Na které instituci životní situaci řešit
Obraťte se na místně příslušný orgán státní správy lesů na obecním úřadu obce s rozšířenou působností.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
S pracovníky státní správy lesů na místně příslušném obecním úřadu obce s rozšířenou působností.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Orgán státní správy lesů je nutné vyrozumět písemnou formou s uvedením:
- identifikace vlastníka lesa, jakož i toho, kdo stojící lesní porost koupil, i toho, kdo bude těžbu provádět (jsou-li tací),
- identifikace pozemku a porostu, v němž bude těžba prováděna a
- plánovaného rozsahu těžby.
Správnost uvedených údajů stvrďte podpisy výše uvedených osob.
K vyrozumění je třeba doložit také vyjádření příslušného odborného lesního hospodáře a v případě více vlastníků lesa zmocnění nebo souhlas s těžbou stvrzený jejich podpisy.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Pokud orgán státní správy lesů nesdělí osobě, která jej písemně vyrozuměla o záměru provést těžbu, své stanovisko do 30 dnů ode dne doručení vyrozumění, může tato osoba těžbu provést. Na vydání tohoto stanoviska orgánu státní správy lesů se nevztahují obecné předpisy o správním řízení.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Vlastník lesa je povinen vést lesní hospodářskou evidenci o provedené obnově lesa v jednotlivých porostech; tyto údaje předá orgánu státní správy lesů vždy do konce března za uplynulý kalendářní rok (§ 40 zákona č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů).
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci nelze řešit elektronicky.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Na vydání stanoviska orgánu státní správy lesů se nevztahují obecné předpisy o správním řízení a tudíž lze využít pouze možnost podání žaloby u správního soudu.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Orgán státní správy lesů uloží pokutu až do výše 1 000 000 Kč vlastníku lesa nebo jiné osobě, kteří provedou neoprávněnou těžbu v množství překračujícím 3 m³ na 1 ha lesa za kalendářní rok (§ 55 odst. 1 písm. d) zákona č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů).
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Ministerstvo zemědělství - odbor státní správy, hospodářské úpravy a ochrany lesů
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
23.01.2008
28. Popis byl naposledy aktualizován
23.01.2008
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Obec
DOTACE
Oprava chodníku v centru obce Dlouhomilov
Úprava vstupu objektu obecního úřadu
Restaurování sochy sv. Jana Nepomuckého
Podpora OK - rest. pomníku 2. světové války.docx
Podpora OK - oprava autobusových zastávek
Dlouhomilov - publicita OLKR.2021_prodejna
Dlouhomilov - publicita OLKR.2021_klubovny
MAS Šumperský venkov_Dlouhomilov
Podporujeme spolkový a komunitní život v obci Dlouhomilov
MAS Šumperský venkov_Dlouhomilov
Pořízení interiérového vybavení obecního klubu pro spolkovou a komunitní činnost v obci Dlouhomilov
Pořízení ochranných prostředků pro zasahující hasiče JSDH Dlouhomilov
Oprava místních komunikací v obci Dlouhomilov
Pořízení vybavení pro kulturní a společenský život v obci Dlouhomilov
Pořízení vybavení pro kulturní a společenský život v obci DlouhomilovMAS.pdf